Bestellen

FAQ

Inhoudstafel

Vragen over het ontwerpen van een stempel

Welke richtlijnen gelden voor het ontwerpen van afbeeldingstempels?

Richtlijnen en hulp voor het ontwerpen van uw afbeeldingstempel (lijndikte, bestandsformaten, enz.) vindt u onder richtlijnen voor afbeeldingstempels.

Welke grafische formaten kunnen als afbeeldingstempel besteld worden?

U kunt alle gangbare grafische formaten zoals PDF, TIFF, JPG, PNG, BMP, GIF, SVG, EPS gebruiken. Indien mogelijk, houd er rekening mee dat uw afbeelding een resolutie van 600dpi heeft. Indien niet, kunnen afgeronde teksten of logo's pixelachtig op de stempelafdruk verschijnen.

Zijn volvlakmotieven geschikt voor een stempelafdruk?

In principe zijn volvlakmotieven geschikt voor stempels. Om technische redenen worden grote gekleurde vlakken niet altijd 100% over de hele linie bedrukt, de opdruk heeft een klassieke "stempel-look". Een motief over het volledige oppervlak (grotere gekleurde vlakken) zal daardoor iets "vlekkerig" in de print verschijnen. Door de oppervlaktespanning kan de rubberen tekstplaat niet volledig bevochtigd worden met inkt waardoor er druppeltjes kunnen ontstaan en er witte (onbedrukte) vlekken in de opdruk kunnen ontstaan.

Kan ik ook een stempel bestellen met logo en tekst?

Ja, dat is mogelijk. Gebruik een grafisch programma om uw logo en tekst naar wens te ontwerpen. Sla de afbeelding met een resolutie van 600dpi op in een gemeenschappelijk bestandsformaat (hier vindt u de richtlijnen voor een afbeelingstempel) en upload het via upload afbeeldingstempel.

Wat met Word, Excel or PowerPoint lay-outs?

Als u uw stempel ontwerpt in een Office programma zoals Word, Excel of Powerpoint, slaat u deze op als PFD-bestand. Als u een afbeelding in het programma opneemt, gebruik dan indien mogelijk een zwart/wit bestand. U kunt het PDF-bestand nu eenvoudig uploaden als afbeeldingstempel.

Moet ik mijn ontwerp omdraaien?

Nee. U kunt ons het ontwerp/bestand toesturen op de manier waarop u de stempel wilt afdrukken.

Hoe bestel ik een handtekeningstempel?

U kunt uw handtekening inscannen en uploaden als afbeeldingstempel in onze stempelshop. Let er bij het tekenen op dat de lijndikte voldoende is (bij voorkeur met een goede balpen of een dunne zwarte tekenpen) en dat de resolutie 600dpi is!

Wat moet ik doen als ik problemen heb met het ontwerpen van mijn stempelafbeelding?

Indien u problemen heeft met uw bestanden, gelieve ons een mail te sturen of gebruik het aanvraagformulier - wij helpen u graag verder.

Wat gebeurt er als mijn geüploade afbeelding niet voldoet aan de eisen?

Gelieve te begrijpen dat onze systemen in eerste instantie alle afbeeldingen accepteren, zelfs als ze niet voldoen aan de productie-eisen. Onze medewerkers zullen dan beslissen of een ontwerp geschikt is voor productie. We proberen de geüploade afbeeldingen te screenen op de productiegeschiktheid. Indien we zien dat een afbeelding niet in orde is, nemen we met u contact op, voordat we met de productie starten.

In de voorvertoning ziet de afdruk er slechter uit als op mijn computer. Waarom is dit?

Om u lange laadtijden te besparen, worden de afbeeldingen in de shop gecomprimeerd. Dit kan leiden tot verschillenden in de afbeeldingen. Uw stempel komt altijd overeen met de afbeelding die u heeft geüpload! U kunt een 1:1 voorvertoning van uw afdruk downloaden. Als u uw ontwerp met voldoende resolutie (600dpi) als afbeeldingstempel upload, gebruiken wij uiteraard deze resolutie. Onze laser werkt met een resolutie van 600 dpi.

Wat als ik een spelfouten vind in mijn tekststempel?

Onze productie is volledig geautomatiseerd. Let daarom op de juiste spelling, vooral bij e-mailadressen en telefoonnummers! We produceren uw stempel precies zoals u uw ontwerp heeft geüpload of met de ingevoerde tekst. Wij kunnen later geen wijzigingen meer aanbrengen! Indien u een stempel met spelfouten heeft besteld en een zelf-inktende stempel heeft, kunt u online een vervangende tekstplaat bestellen. Zoek het juiste model voor uw stempel in de categorie tekstplaten en ontwerp het online. Vervang de oude tekstplaat met de nieuwe tekstplaat. Wij bieden geen vervangende tekstplaten voor houten stempels aan, omdat de fabrikant adviseert de tekstplaten niet te vervangen.

Hoe kan ik een speciaal lettertype per e-mail versturen?

Open windows verkenner en ga naar "mijn computer" op uw "lokale schijf" (uw harde schijf). In de map "windows" vindt u een andere map "fonts". Deze map bevat alle lettertypen die op uw pc geïnstalleerd zijn. Kopieer het gewenste lettertype naar uw bureaublad en stuur het van daaruit als bijlage per e-mail.

Mijn datumstempel is verlopen, wat kan ik doen?

Er worden geen reserve onderdelen voor datumstempels geproduceerd door de fabrikant, daarom kunnen wij geen jaarbanden ruilen. Als uw datumstempel het laatste jaar heeft bereikt, is er geen andere oplossing dan deze te vervangen door een nieuwe datumstempel. Als onze datumstempels worden geleverd met een datum van 10 jaar vanaf de aankoopdatum.

Ik ben verhuisd. Moet ik een nieuwe stempel bestellen?

Als u een zelf-inktende stempel heeft, kunt u een vervangende tekstplaat bestellen. Zoek in de categorie 'tekstplaten' naar het juiste model voor uw stempel en ontwerp uw nieuwe vervangende tekstplaat direct online. Vervang de oude tekstplaat met de nieuwe tekstplaat. We raden u aan om ook het door ons geleverde stempelkussen te vervangen om een perfecte stempelafdruk te hebben. Wij bieden geen vervangende tekstplaten voor houten stempels aan, omdat de fabrikant adviseert de tekstplaten niet te vervangen.

Is het mogelijk om enkel een stempelkussen of inkt te bestellen?

Ja, in onze online shop kunt u de vervangende stempelkussens, stempelinkt of andere benodigdheden in de juiste categorie selecteren. Let bij het selecteren van het vervangende stempelkussen op dat deze past op uw huidige stempel.

Hoe kan ik vervangende tekstplaten krijgen voor oudere stempelmodellen (bijv. Trodat Professional 42xx)?

De tekstplaten van de opvolger serie Trodat Professional 52xx passen precies op de apparaten van de 42xx serie. Houd er rekening mee dat u voor een optimale indruk ook het stempelkussen moet vervangen! Een deel van de vervangende stempelcartridges uit de 52xx-serie is ook geschikt voor 42xx-modellen. Met de volgende uitzonderingen: Het kussen voor de Trodat Professional 4204 wordt niet meer geproduceerd. We raden daarom aan om het complete opvolgermodel Trodat Professional 5204 te bestellen. Gebruik a.u.b. pad 6/57 voor stempel Trodat Professional 5207 en pad 6/58 voor zijn opvolger model 5274.

Welke kleur past bij welk doel?

Bij zelfinktende stempels is altijd een passend stempelkussen onuitwisbare stempelinkt geïntegreerd. Dit is geschikt voor stempelafdrukken op drukpapier (ca. 80g/m2). Deze inkt is minder geschikt voor meer absorberend en dikker papier, omdat de opdruk door het absorberend vermogen kan "vegen". Glanzend papier of gecoate documenten kunnen niet worden gestempeld met de automatische stempelmachine omdat de inkt niet opdroogt en er niet op uitsmeert. De onuitwisbare stempelinkt is ook geschikt voor disco-entreetoepassingen (stempelen op huid). Onze Stempelkussens voor houten stempels zijn eveneens geïmpregneerd met permanente kantoorinkt en geschikt voor bovengenoemde doeleinden.

Glanzend papier / gecoate rug
Voor glanzend papier adviseren wij de sneldrogende inkt R9. Dit moet worden gebruikt in combinatie met een niet-geïmpregneerd stempelkussen.
Ga voor meer kleuren direct naar de categorie Speciale stempelinkt

Houd er rekening mee dat alle zelfinktende stempels zijn gevuld met kantoorinkt. Dit inkt is enkel geschikt voor op normaal papier. Voor ander dan normaal papier dat meer absorberend of glanzend is of een gecoate ondergrond heeft, is er speciaal inkt nodig.

Bestelde producten die niet geschikt zijn voor het gewenste doel komen dan ook niet voor retournering in aanmerking.


Welke kleur heeft mijn afdruk?

Alle zelf-inktende stempels zijn standaard uitgerust met zwarte stempelkussens. Indien u een andere kleur wilt, kunt u deze zonder extra kost, tijdens het bestelproces selecteren.

Vragen over het bestelproces

Ik heb een kortingsbon ontvangen bij mijn vorige bestelling - waar kan ik deze invoeren?

Voer uw kortingsbon in het daarvoor bestemde veld in de winkelwagen in en klik op "gebruik kortingsbon". Uw kortingsbedrag wordt dan direct in de winkelwagen weergegeven. Het invoeren van meedere kortingsbonnen is niet mogelijk. Indien uw kortingsbon nicht meer geldig is, neem dan contact op met ons alvorens u uw bestelling afrondt.

Zijn er volumekortingen voor bulkbestellingen?

Voor bulkbestellingen kunt u contact opnemen met ons via de offerte tool of per e-mail. Wij maken graag een individuele offerte voor u op maat.

Hoe worden mijn persoonlijke gegevens behandeld?

Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens alleen intern en voor de professionele verwerking van uw bestelling. Als u na uw bestelling informatie over onze aanbiedingen ontvangt, heeft u ten allen tijde de mogelijkheid om u af te melden voor verdere e-mails (of nieuwsbrieven). De bescherming van uw privacy is voor ons van groot belang. Lees ook ons privacybeleid.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Indien het een product betreft dat volgens klantspecificaties werd vervaardigd, bestaat er geen recht op herroeping of terugzending. Als het een niet-individueel standaardproduct is (bijv. een inktkussen), kunt u het product tijdens de retourtermijn (14 dagen) terugsturen. Gelieve echter elke retourzending vooraf met ons te regelen.

Wat moet ik doen als ik een klant heb?

Productfouten of productiefouten moeten onmiddelijk na ontvangst van de levering per e-mail aan ons worden gemeld. Geef waar mogelijk foto's van de gebreken. We zijn er zeker van dat we samen een oplossing zullen vinden.

Vragen over de betaalmethode

Welke betaalmethoden kan ik kiezen?

Wij bieden u alle gangbare betaalmethoden op rekeing, via PayPal of met kredietkaarten. Alle mogelijke betaalmethoden worden in het bestelproces vermeld om de website.
Bij bestellingen op rekening, behouden wij ons het recht voor om een kredietcontrole uit te voeren en indien nodig een voorschot te eisen.

Welke kredietkaarten worden geaccepteerd?

Wij accepteren de gangbare kaarten zoals Visa and Mastercard. Andere kredietkaarten worden online weergegeven. Tijdens het bestelproces wordt u via een beveiligde en versleutelde verbinding doorgestuurd naar onze betalingsprovider. In geen geval hebben wij toegang tot uw kredietkaartgegevens.

Vragen over de verzending

Wanneer kan ik de levering verwachten?

In principe geldt het volgende: Als wij uw bestelling tot 14.00 uur online ontvangen, wordt deze dezelfde dag nog verwerkt. De levertijd is meestal 2-4 werkdagen. Als we deze belofte niet kunnen nakomen, informeren we u zo snel mogelijk. Kijk het Overzicht van levering en verzending na voor onze levertijden.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor de verzendkosten verwijzen wij u naar het volgende leverings- en verzendingsoverzicht.

Hoe worden de producten verzonden?

Wij verzenden de bestelde producten met onze verzendingsdienstverlener DPD en DHL met track and trace-pakkettracering.